Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Boka en tid hos Studenthälsan

Här kan du läsa om hur du tar kontakt med Studenthälsan när du har behov av stöd, råd eller behandling.

Information med anledning av coronaviruset

Studenthälsan har tills vidare öppet måndag–fredag, klockan 8.30–16.00. Vi tar endast emot bokade besök.

På grund av den rådande situationen kommer vi begränsa antalet fysiska besök på mottagningen, och i första hand vara tillgängliga för samtal via telefon. Du når oss via receptionen på telefon 046–222 43 77, eller genom vår webbtidbokning.


Så bokar du en tid hos Studenthälsan

Du kan boka en första tid, som vi kallar informationstid, via webbtidboken. Informationstiden innebär ett första kartläggningssamtal där du får berätta vad du behöver hjälp med. Vid den bokade tiden kommer vi att ringa upp dig och du får prata med någon av våra behandlare. Samtalet tar cirka 20 minuter.

Om du har långvarig problematik och pågående kontakt på vårdcentral eller inom psykiatrin, ber vi dig i första hand vända dig dit.

Ifall du har svår ångest eller depression och kanske tankar på att ta ditt liv behöver du direkt ta kontakt med akutmottagningen för vuxenpsykiatri. De har öppet dygnet runt. 

  • Lund: 046 - 17 41 00
  • Malmö: 040 - 33 80 00
  • Helsingborg: 042 - 406 27 30

Om du är osäker på var du ska vända dig, kan du kontakta Vårdguiden på telefonnumret 1177 – så hjälper de dig vidare.

Hur tidsbokningen går till

Du börjar att leta upp en tid i tidsbokningssystemet som passar dig. Sedan väljer du den tiden och fyller i dina personuppgifter. Det är viktigt att du anger det telefonnummer du önskar bli uppringd på.

När du genomfört bokningen får du ett bekräftelsemejl. I det mejlet finns instruktioner för hur du kan avboka eller omboka din tid. Tänk på att mejlet kan lägga sig i din skräppost (avsändaren av utskicket är noreply[at]vardtid.stu.lu.se).

Boka en informationstid i Studenthälsans tidsbokningssystem

Behöver du avboka din tid?

Glöm inte avboka din tid om du får förhinder, någon annan kan behöva tiden. Du måste avboka din informationstid senast 24 timmar före besöket.

Instruktioner för hur du avbokar din tid hittar du i bekräftelsemejlet du fick efter att du genomfört din bokning.

Kontaktinformation

Studenthälsan har stängt 14 juni17 augusti.

Studenthälsan
Telefon:
046-222 43 77

Receptionens telefontider:

Måndag–onsdag och fredag 08.30–09.30
Torsdag 08.30–09.00

Med reservation för tillfälliga ändringar.

Besöksadress:
Sandgatan 3
Lund

Postadress:
Lunds universitet
Studenthälsan
Box 117
221 00 LUND

Se karta på google.se

För dig som pluggar på LTH eller medicinska fakulteten:

Förutom Studenthälsan kan du också vända dig till kuratorerna på LTH eller medicinska fakulteten.

Kontaktuppgifter till kuratorerna på LTH

Kontaktuppgifter till kuratorn på medicinska fakulteten

För dig som är doktorand:

Vänd dig till Företagshälsovården

För dig som är anställd, representant för en studentkår eller annan organisation:

Information om Studenthälsan - Medarbetarwebben.lu.se