Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Boka en tid hos Studenthälsan

Här kan du läsa om hur du tar kontakt med Studenthälsan när du har behov av stöd, råd eller behandling.

Tekniska problem med Studenthälsans bokningssystem

På grund av tekniska problem med vårt bokningssystem kan det vara så att du får ett felmeddelande när du bokar tiden. Tiden blir bokad så skriv ner vilket datum du har bokat så att du har det sparat. Du kommer heller inte få någon bekräftelse via mejl.

Om du vill avboka tiden kan du ringa på vår telefontid. Information om detta hittar du under Kontaktinformation.

Så bokar du en tid hos Studenthälsan

Du kan boka en första tid, som vi kallar informationstid, via webbtidboken. Informationstiden innebär ett första kartläggningssamtal där du får berätta vad du behöver hjälp med. Vid den bokade tiden kommer vi att ringa upp dig och du får prata med någon av våra behandlare. Samtalet tar cirka 20 minuter.

Om du har långvarig problematik och pågående kontakt på vårdcentral eller inom psykiatrin, ber vi dig i första hand vända dig dit.

Ifall du har svår ångest eller depression och kanske tankar på att ta ditt liv behöver du direkt ta kontakt med akutmottagningen för vuxenpsykiatri. De har öppet dygnet runt. 

Om du är osäker på var du ska vända dig, kan du kontakta Vårdguiden på telefonnumret 1177. De kan hjälpa dig vidare.

Så här fungerar bokningssystemet

Du börjar att leta upp en tid i tidsbokningssystemet som passar dig. Sedan väljer du den tiden och fyller i dina personuppgifter. Det är viktigt att du anger det telefonnummer du önskar bli uppringd på.

Nya bokningsbara tider släpps i tidsbokningssystemet varje vecka.

Boka en informationstid

När du genomfört bokningen får du ett bekräftelsemejl. I det mejlet finns instruktioner för hur du kan avboka eller omboka din tid. Tänk på att mejlet kan lägga sig i din skräppost (avsändaren av utskicket är noreply[at]vardtid.stu.lu.se).

Boka en informationstid i Studenthälsans tidsbokningssystem

Behöver du avboka din tid?

Glöm inte avboka din tid om du får förhinder, någon annan kan behöva tiden. Du måste avboka din informationstid senast 24 timmar före besöket.

Instruktioner för hur du avbokar din tid hittar du i bekräftelsemejlet du fick efter att du genomfört din bokning.

Områden där du kan få råd och hjälp

Kontaktinformation

Telefon:
046-222 43 77 (Ej för tidbokning)

Telefontider:
Måndag–onsdag, fredag: 08.30–09.30
Torsdag: 08.30–09.00

Med reservation för tillfälliga ändringar.

Tidsbokning:

Boka en informationstid hos Studenthälsan

Besöksadress:
Sandgatan 3, Lund

Hitta Studenthälsan via Google Maps