Cancerfilm prisnominerad

Filmen "Var tionde minut", som beskriver cancerforskningen i Malmö-Lund, har nominerats till Svenska Designpriset 2012. Filmen berättar både om forskningsarbetet och om möjliga nya behandlings- och diagnosmetoder. Freddy Ståhlberg och Carl Borrebaeck från LU och Mef Nilbert och Carsten Rose från Skånes universitetssjukhus (samt LU) intervjuas av Jesper Aspegren.

Omröstningen i Designpriset är uppdelad i två omgångar. "Var tionde minut" deltar i den andra omgången. Denna pågår den 17-23 september, då alla kan skicka in sina röster via länken nedan.

"Var tionde minut"

Svenska Designpriset