Lunds universitet i sociala medier

Du har många möjligheter att ta del av vår verksamhet och kommunicera med oss via sociala medier. Här listar vi de större universitetsövergripande kanalerna, men även på fakultets- och institutionsnivå finns flera olika konton.

Länkarna nedan kan kräva inloggning i de olika kanalerna för att fungera.

Facebook och X

På Facebook och Twitter kan du ta del av, kommentera och diskutera det som händer i universitetets spännande värld. I dessa kanaler kommuniceras bland annat nya forskningsrön, evenemang och nyheter. Vår engelska Facebook-sida riktar sig dock främst till blivande internationella studenter som kan ställa frågor om studier. Facebook-kontot för Alumnnätverket riktar sig till alla alumner som är intresserade av att följa alumnverksamheten.

X (före detta Twitter)

På Instagram fångas olika universitetsmiljöer i bild, och du får en inblick i studentlivet via våra nuvarande studenter.

I kanalen finns även ett universitetsövergripande konto med inriktning på forskning och innovationer från Lunds universitet:

Instagram (forskning)

Samt Alumnnätverkets Instagramkonto:

Instagram (Alumnnätverket)

Följ oss på LinkedIn för att ta del av nyheter, artiklar och evenemang med fokus på karriär, arbetsmarknad och arbetsmiljö. Här kan du även nätverka med våra medarbetare och alumner samt se aktuella lediga jobb.

På vår internationella Youtube-kanal hittar du filmade forskningsnyheter, reportage, studentinnovationer, filmklipp från evenemang med mera. Kanalen innehåller filmer på både svenska och engelska.

Vår svenska kanal riktar sig till presumtiva studenter, med utbildningsinformation samt intervjuer och reportage med studenter.