Industridesignstudenter drar till Milano

En detalj av en skoidé signerad Stephan Thient som återupplivar traditionell och småskalig produktionsmetod i kombination med modern 3D-printing-metod för att tillverka läster.
En detalj av en skoidé signerad Stephan Thiemt som återupplivar traditionell och småskalig produktionsmetod i kombination med modern 3D-printing-metod för att tillverka läster.

Studenterna i industridesign är mitt uppe i sin vårliga utställnings-turné. I februari ställde de ut på Stockholm Furniture Fair och efter påsk beger de sig till Milano-utställningen.

Senare i vår visar de axplock av examensarbeten på Form Design Center/Mitt Möllan i Malmö innan det är dags för examensutställningen i början av juni.

Reflektioner och idéer kring hållbarhet och närproducerat genomsyrar utställningen i Stockholm och Milano som går under namnet ”The Tomorrow Collective”.

Kolla in fler projekt här: www.thetomorrowcollective.se

Varför inte utnyttja fönster till att göra ett litet drivhus? Mikhel-Emil Mikk.

Vad sägs om hemgjorda klubbor? Med möjlighet till egen design. Tessa Geuze.

Stående brödförvaring sparar plats. Och keramikväggarna är bra för brödet.  Julian Bispo de Filippos.
Stående brödförvaring sparar plats. Och keramikväggarna är bra för brödet. Julian Bispo de Filippos.