Pressinbjudan 1 december: Samtal med vice riksbankschefen om aktuell penningpolitik och det ekonomiska läget

Den 1 december kl 15 gästar vice riksbankschef Anna Breman Lunds universitet för att tala om den aktuella penningpolitiken. Vad innebär den? Hur ser landets ekonomiska läge ut? Och vad har vi att vänta de närmaste åren?

En panel bestående av Fredrik NG Andersson, docent i nationalekonomi; Per Tryding, vice VD och policychef vid Sydsvenska handelskammaren samt Annika Winsth, chefsekonom Nordea kommenterar och diskuterar.

Samtalsledare är Maria Stanfors, professor i ekonomisk historia och prodekan vid Ekonomihögskolan i Lund.

Vad: Vice riksbankchef Anna Breman talar om penningpolitik och landets ekonomiska läge. Fredrik NG Andersson, Annika Winsth och Per Tryding diskuterar och kommenterar
När: 1 december kl 15:00 – ca 16.30. (Registrering och kaffe från 14.30)
Var: Crafoordsalen EC1, Ekonomihögskolan vid Lunds universitet.

Föreläsningen är fullbokad men det finns några platser reserverade för media.

Anmälan för att delta på plats eller för att få en streaminglänk görs till: Ulrika [dot] Oredsson [at] kommunikation [dot] lu [dot] se (Ulrika[dot]Oredsson[at]kommunikation[dot]lu[dot]se)

Kontakt

Anmälan för att delta på plats eller för att få en streaminglänk görs till: Ulrika.Oredsson@kommunikation.lu.se

För intervjuer med vice riksbankschef Anna Bremer kontakta:
Charlotta Edler, pressekreterare Riksbanken, charlotta.edler@riksbank.se, 076- 725 66 24

För övriga frågor kontakta Ulrika Oredsson, pressansvarig Lunds universitet:
ulrika.oredsson@kommunikation.lu.se, 0701-47 27 40