apr

Göra tillväxten grön eller ställa om för nerväxt?

11 april 2024 08:30 till 09:30 | Seminarium
En person står på en hög av sedlar. Illustration.
Illustration: Istock/DNY59

Tillväxt och konsumtion har blivit synonymer för välstånd, men hur går det ihop med krav på minskad användning av fossila bränslen? I flera år har röster för nerväxt (degrowth) höjts. Vad innebär det? Hur gör vi en annan värld möjlig? Ska vi sträva efter slutet av tillväxtvurmen eller sikta på hållbar tillväxt, med fokus på grön teknik och energi?

Om evenemanget

Plats:

Pufendorfinstitutet, Biskopsgatan 3, 223 62 Lund

Inträde:

Gratis inträde

Målgrupp:

Studenter, politiker, aktivister och yrkesverksamma, med intresse för (grön) ekonomi, företagande och politik. Ja, alla intresserade helt enkelt.

Språk:

På svenska