apr

Prisceremoni för hållbarhetspriset Agenda 2030 Award

10 april 2024 15:00 till 16:30 | Övrigt
Graphic elements of Lund University building, globe, prize cup, person with winner gesture, windmills etc. Illustration.
Prisceremoni för Lunds universitets Agenda 2030-pris den 10 april 2024. Illustration: Catrin Jakobsson

Välkommen att delta i ceremonin för Lunds universitets hållbarhetspris Agenda 2030 Award. Christie Nicoson är årets vinnare och hon tilldelas priset för sin forskning inom klimatförändringar, genus och fred. Därutöver får Phil Flores och Alezini Loxa hedersomnämnanden för forskning om elsparkcyklar som grön innovation respektive EU-migration ur ett hållbarhetsperspektiv.
Kom och lyssna på alla tre vid prisceremonin den 10 april på Hållbarhetsveckan i Lund!

Om evenemanget

Plats: