Meny

Javascript verkar inte påslaget? - Vissa delar av Lunds universitets webbplats fungerar inte optimalt utan javascript, kontrollera din webbläsares inställningar.
Du är här

Why Noise Improves Memory in ADHD Children

Författare:
Redaktör:
  • Frans Mossberg
Publiceringsår: 2008
Språk: Engelska
Sidor: 63-74
Publikation/Tidskrift/Serie: Ljudmiljö, hälsa och stadsbyggnad : texter från ett tvärvetenskapligt symposium den 7 maj 2010 arrangerat av Ljudmiljöcentrum vid Lunds universitet i samarbete med SLU Alnarp
Dokumenttyp: Del av eller Kapitel i bok
Förlag: Lund : Ljudmiljöcentrum vid Lunds universitet

Sammanfattning

Abstract in Undetermined

Noise is typically conceived as being detrimental for cognitive performance. Contrary to this notion recent studies have found that auditory noise may in some cases improve cognition. Recent data and theories suggest that this beneficial effect of noise depends on several factors including the type of task being performed and noise levels. More importantly, whereas some groups of children increase performance during noise other groups declines. From our point of view these findings can be accounted for in a neurocomputational theory where noise interacts with dopamine, environmental factors, and individual levels of dopamine, where well controlled levels of noise may be beneficial for cognitive performance.

Nyckelord

  • Psychology
  • noise
  • improvements
  • memory
  • stochastic resonance

Övriga

Published
  • ISBN: 978-91-976560-1-6

Box 117, 221 00 LUND
Telefon 046-222 00 00 (växel)
Telefax 046-222 47 20
lu [at] lu.se

Fakturaadress: Box 188, 221 00 LUND
Organisationsnummer: 202100-3211
Om webbplatsen