Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Reconfiguring civic culture in the new media milieu

Författare

Redaktör

  • John Corner

Summary, in English

This chapter introduces the notion of civic culture as a frame for understanding political engagement and civic agency. In particular, the role of the media is underscored in shaping civic cultures; these include such dimensions as knowledge, values, practices and identities.

Publiceringsår

2003

Språk

Engelska

Sidor

151-170

Publikation/Tidskrift/Serie

Media and the Restyling of Politics: Consumerism, Celebrity and Cynicism

Dokumenttyp

Del av eller Kapitel i bok

Förlag

SAGE Publications

Ämne

  • Media and Communications

Nyckelord

  • civic cultures
  • civic agency
  • political engagement
  • media

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISBN: 0-7619-4921-6