Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Price competition, level-k theory and communication

Författare

Summary, in English

This paper analyzes communication in a price competition game using the level-$k$ theory of bounded rationality. The level-k analysis predicts prices to be higher with communication than without. Our experimental evidence lends support to the view that communication affects subjects in a way that is compatible with the level-k model, indicating that people lie in order to fool other players that they believe do less thinking. Moreover, the results indicate that the predictive power of the level-k model does crucially depend on the possibility for high level players to form homogenous beliefs about the behavior of the level-0 players

Publiceringsår

2008

Språk

Engelska

Sidor

1-15

Publikation/Tidskrift/Serie

Economics Bulletin

Volym

3

Issue

66

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Economics Bulletin

Ämne

  • Economics

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 1545-2921