Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

What word-level knowledge can adult learners acquire after minimal exposure to a new language?

Författare

Publiceringsår

2012

Språk

Engelska

Sidor

239-276

Publikation/Tidskrift/Serie

International Review of Applied Linguistics in Language Teaching

Volym

50

Issue

4

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

De Gruyter

Ämne

  • General Language Studies and Linguistics

Nyckelord

  • word recognition
  • implicit learning
  • early learning
  • second language acquisition
  • input
  • meaning-to-form mapping
  • syllabic structure

Status

Published

Projekt

  • Thinking in Time: Cognition, Communication and Learning

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 1613-4141