Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

A Theory of Innovation: Market Transition, Property Rights, and Innovative Activity

Författare

  • Victor Nee
  • Jeong-han Kang
  • Sonja Opper

Summary, in English

The aim of this paper is to specify a theory to explain why transitions to a market economy cause a shift to a higher level of innovation. Marketization increases the power of economic actors relative to political actors, increases inter-firm competition, creates new opportunities for entrepreneurship, and subsequently motivates innovative activity. For our empirical application, we focus on China's transition economy, which offers a broad range of institutional environments to examine the relation between market transition and increasing innovative activity by entrepreneurs and firms. (JEL: O 31, P 31, P 3)

Publiceringsår

2010

Språk

Engelska

Sidor

397-425

Publikation/Tidskrift/Serie

Journal of Institutional and Theoretical Economics

Volym

166

Issue

3

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Mohr Siebeck

Ämne

  • Economics

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 0932-4569