Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Brand Orientation: A mindset for building brands into strategic resources

Författare

Summary, in English

Brand orientation is an approach in which the process of the organization revolve around the creation, development, and protection of brand identity in an ongoing interaction with the target group with the aim of achieving lasting competitive advantages.



Learning to see intangible values and symbols as resouces is the necessary step in brand orienation ...



Case studies Nestlé, DuPont, Tetra Pak, Volvo ...

Publiceringsår

1999

Språk

Engelska

Sidor

117-133

Publikation/Tidskrift/Serie

Journal of Marketing Management

Volym

15

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Westburn Publishers

Ämne

  • Economics and Business

Nyckelord

  • mindset
  • brand strategy
  • competitive advantages
  • Brand orientation
  • resouces

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 0267-257X