Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

The objects of attention: Causes and targets

Författare

Summary, in English

The objects of attention can be located anywhere along the causal link from the source of stimuli to the final output of the vision system. As causes, they attract and control attention, and as products, they constitute targets of analysis and explicit comments. Stimulus-driven indexing creates pointers that support fast and frugal cognition.

Avdelning/ar

Publiceringsår

2003

Språk

Engelska

Sidor

287-287

Publikation/Tidskrift/Serie

Behavioral and Brain Sciences

Volym

26

Issue

3

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Cambridge University Press

Ämne

  • Psychology (excluding Applied Psychology)

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 1469-1825