Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

The concept of the firm in economic geography

Författare

Summary, in English

This paper argues that the poor conceptualization of the "firm" in economic geography detracts from the analytical strengths and policy relevance of the discipline. Identified as a phenotype, the firm remains ambiguous as an analytical category. This paper reviews nine overlapping conceptualizations of the firm in order to identify their relevance to the economic geography project. It discusses the broad strengths and weaknesses of these approaches and describes the unique perspective each provides on the nature and functioning of the firm.

Publiceringsår

2001

Språk

Engelska

Sidor

315-328

Publikation/Tidskrift/Serie

Editorial, Economic Geography

Volym

77

Issue

4

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Ämne

  • Human Geography

Status

Published