Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Psykologbedömning av barn i skolåldern

Författare

Redaktör

  • Carl Lindgren
  • Josef Milerad

Summary, in Swedish

Abstract in Undetermined

I detta kapitel har vi beskrivit psykologbedömningar på individnivå och satt in dessa i sin kontext. Vi har lyft fram betydelsen av att se eleven i sitt sammanhang – hemma såväl som i skolan – samt betonat vikten av de systemteoretiska faktorer som påverkar skolframgång, exempelvis lärarnas metoder och deras möjlighet att få pedagogiskt stöd. Detta är faktorer som är föränderliga och påverkbara och som har vital och avgörande betydelse för alla barns utbildning, utveckling och hälsa.

Publiceringsår

2014

Språk

Svenska

Sidor

205-219

Publikation/Tidskrift/Serie

Evidensbaserad elevhälsa

Dokumenttyp

Del av eller Kapitel i bok

Förlag

Studentlitteratur AB

Ämne

  • Psychology

Nyckelord

  • elevhälsa
  • skola
  • barn
  • psykologbedömning

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISBN: 9789144089690