Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Intercultural tensions and creativity in music.

Författare

Redaktör

  • Gary Mc Pherson
  • Graham Welch

Summary, in English

Confrontations, break-up, dissociation , the Other – all of these concepts could be seen as troubling, disturbing or problematic, most certainly when the context is music education in a globalised world. In this chapter however, these concepts of instability and insecurity are used to discuss the potential value of tensions and disruption in practising creative music education.

Publiceringsår

2012

Språk

Engelska

Sidor

354-370

Publikation/Tidskrift/Serie

The Oxford handbook of music education.

Volym

2

Dokumenttyp

Del av eller Kapitel i bok

Förlag

Oxford University Press

Ämne

  • Music

Nyckelord

  • Creativity
  • music education
  • intercultural
  • the other

Aktiv

Published