Meny

Javascript verkar inte påslaget? - Vissa delar av Lunds universitets webbplats fungerar inte optimalt utan javascript, kontrollera din webbläsares inställningar.
Du är här

Att motivera förändring

Författare:
Publiceringsår: 2004
Språk: Svenska
Sidor: 9-11
Publikation/Tidskrift/Serie: 2:a Pedagogiska Inspirationskonferensen 2004
Dokumenttyp: Konferensbidrag
Förlag: LTH

Sammanfattning

Förändringar måste vara väl motiverade och förankrade

hos både elever och lärare. De måste vara anpassade till

skolans mål och den enskilde studentens behov. I denna

rapport presenteras ett antal förslag på lösningar till några av de problem som kan uppstå då man försöker införa

nya pedagogiska metoder samt motivationens betydelse

för det slutgiltiga resultatet.

Nyckelord

  • Pedagogy

Övriga

2:a Pedagogiska inspirationskonferensen, LTH
Published

Box 117, 221 00 LUND
Telefon 046-222 00 00 (växel)
Telefax 046-222 47 20
lu [at] lu.se

Fakturaadress: Box 188, 221 00 LUND
Organisationsnummer: 202100-3211
Om webbplatsen