Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Perfect or Imperfect Learning : Teaching the "Tenses" of Biblical Hebrew

Författare

Summary, in English

The article discusses the pedagogical challenges inherent in teaching the “tenses” of Biblical Hebrew. How does one cope with explaining the intricacies and scholarly uncertainties of this question to beginners – and to what level is it advisable to do so? The author also examines the possible benefits of imparting a deeper understanding of these issues beyond the domain of the classroom.

Avdelning/ar

Publiceringsår

2014

Språk

Engelska

Sidor

119-129

Publikation/Tidskrift/Serie

Hebrew Higher Education

Volym

16

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

National Association of Professors of Hebrew

Ämne

  • Religious Studies

Nyckelord

  • Hebrew
  • Biblical
  • pedagogy
  • imperfect
  • perfect
  • tenses
  • prefix form
  • suffix form

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 1058-3351