Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Leadership On Demand: Followers as initiators and inhibitors of managerial leadership

Författare

Summary, in English

A key aspect of leadership is the followers’ constructions of its value and relevance. Based on two empirical, qualitative case studies, this paper highlights the importance of the ‘demand’ for leadership when leader–follower relationships are established. We further discuss how followers influence, inhibit and initiate managerial leadership (i.e. leadership acts from their formal superior targeting themselves), and suggest ‘Leadership On Demand’ as a useful metaphor when trying to conceptualize the leader–follower dynamics in our study.

Publiceringsår

2014

Språk

Engelska

Sidor

344-357

Publikation/Tidskrift/Serie

Scandinavian Journal of Management

Volym

30

Issue

3

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Elsevier

Ämne

  • Business Administration

Nyckelord

  • Leadership
  • Followership
  • Social construction
  • Qualitative research

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 0956-5221