Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Accomplishments in consultancy work: ambiguity and distribution of praise and blame

Författare

Redaktör

  • Candlin C
  • Crichton J

Summary, in English

This chapter addresses identity constructions in the context of consultant-client relations in consultancy work. The focus is on how consultants and client managers use the image of each other as negative mirrors of themselves, making collaboration tension-ridden and complicated. In particular we emphasize identity dynamics around the attribution of credit and blame, drawing attention to the evaluatory and moral aspects of identity constructions in ambiguous, boundary-spanning work contexts.

Publiceringsår

2010

Språk

Engelska

Publikation/Tidskrift/Serie

Discourses of Deficit

Dokumenttyp

Del av eller Kapitel i bok

Förlag

Palgrave Macmillan

Ämne

  • Business Administration

Nyckelord

  • credit and blame
  • clients
  • management consultancy
  • identity work
  • ambiguity

Status

Published