Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

PBL för 100 studenter. Problem och möjligheter

Författare

Summary, in Swedish

Abstract in Undetermined

Särskilt när en kurs läses av många studenter är

en fungerande kommunikation mellan studenter och lärare

väsentlig. PBL-metoden är i sig ett sätt att etablera en

tvåvägskommunikation genom att låta studenterna komma till

tals. Vi diskuterar några av de problem vi mött när en kurs har utvecklats från valfri med relativ få studenter till obligatorisk kurs för ett hundratal, samt hur vi har försökt tackla dem. Bland annat används operativ utvärdering i olika former för att underlätta kommunikationen med studenterna.

Publiceringsår

2004

Språk

Engelska

Publikation/Tidskrift/Serie

[Host publication title missing]

Dokumenttyp

Konferensbidrag

Förlag

LTH

Ämne

  • Energy Systems

Conference name

LTHs 2:a pedagogiska inspirationskonferens, 2004

Conference date

2004-05-27 - 2004-05-27

Conference place

Lund, Sweden

Status

Published