PBL för 100 studenter. Problem och möjligheter
Författare
Summary, in Swedish
Abstract in Undetermined
Särskilt när en kurs läses av många studenter är
en fungerande kommunikation mellan studenter och lärare
väsentlig. PBL-metoden är i sig ett sätt att etablera en
tvåvägskommunikation genom att låta studenterna komma till
tals. Vi diskuterar några av de problem vi mött när en kurs har utvecklats från valfri med relativ få studenter till obligatorisk kurs för ett hundratal, samt hur vi har försökt tackla dem. Bland annat används operativ utvärdering i olika former för att underlätta kommunikationen med studenterna.
Särskilt när en kurs läses av många studenter är
en fungerande kommunikation mellan studenter och lärare
väsentlig. PBL-metoden är i sig ett sätt att etablera en
tvåvägskommunikation genom att låta studenterna komma till
tals. Vi diskuterar några av de problem vi mött när en kurs har utvecklats från valfri med relativ få studenter till obligatorisk kurs för ett hundratal, samt hur vi har försökt tackla dem. Bland annat används operativ utvärdering i olika former för att underlätta kommunikationen med studenterna.
Avdelning/ar
Publiceringsår
2004
Språk
Engelska
Publikation/Tidskrift/Serie
[Host publication title missing]
Fulltext
- Available as PDF - 32 kB
- Download statistics
Länkar
Dokumenttyp
Konferensbidrag
Förlag
LTH
Ämne
- Energy Systems
Conference name
LTHs 2:a pedagogiska inspirationskonferens, 2004
Conference date
2004-05-27 - 2004-05-27
Conference place
Lund, Sweden
Status
Published