Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Synthesis of a Model-based Tire Slip Controller

Författare

Summary, in English

The Anti-lock Braking System is an important component of the steeringsystem in a modern car. In the latestgeneration of brake-by-wire systems, the performance requirementson the ABS are much higher. The controllers have to be able to maintain aspecified tire slip for each wheel during braking. The authors proposea design model and based on that a gain-scheduled controller thatregulates the tire-slip. Simulation and test results are presented.

Publiceringsår

2004

Språk

Engelska

Sidor

475-499

Publikation/Tidskrift/Serie

Vehicle System Dynamics

Volym

41

Issue

6

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Taylor & Francis

Ämne

  • Control Engineering

Nyckelord

  • synthesis
  • gain scheduling
  • ABS
  • PID
  • robust control

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 1744-5159