Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Nonconceptual content and the distinction between implicit and explicit knowledge

Författare

Summary, in English

A subject may be in a state with nonconceptual content without having the concepts that describe the state. Nonconceptual content does not seem to be a clear-cut case of either implicit or explicit knowledge. It underlies a kind of practical knowledge that is not reducible to procedural knowledge, and is accessible to the subject and under voluntary control.

Avdelning/ar

Publiceringsår

1999

Språk

Engelska

Sidor

760-761

Publikation/Tidskrift/Serie

Behavioral and Brain Sciences

Volym

22

Issue

5

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Cambridge University Press

Ämne

  • Psychology (excluding Applied Psychology)

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 1469-1825