Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

The health returns to schooling-what can we learn from twins?

Författare

Summary, in English

This paper estimates the health returns to schooling, using a twin design. For this purpose, I use data on monozygotic twins from the Midlife in the United States survey. The results suggest that completing high school improves health, as measured through self-reported health, chronic conditions, and exercise behavior, but that additional schooling does not lead to additional health gains. Controlling for certain early life factors that may vary within twin pairs does not alter the main conclusions of this paper.

Publiceringsår

2013

Språk

Engelska

Sidor

673-701

Publikation/Tidskrift/Serie

Journal of Population Economics

Volym

26

Issue

2

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Springer

Ämne

  • Economics
  • Economic History

Nyckelord

  • Health production
  • Education
  • Schooling
  • Twins
  • Returns to education
  • Ability bias

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 0933-1433