Mobility Management åtgärder – Nulägesanalys av Lund och Helsingborg.

Summary, in Swedish

Mobility Management (MM) syftar till att främja hållbara transporter och minska resandet med bil genom att förändra resenärers attityder och beteenden. Denna rapport är framförallt ett underlag inför framtida satsningar på MM-åtgärder i Lund och Helsingborg. Detta är ingen före-efter analys då det i nuläget inte finns material för att göra en sådan studie. Istället kan rapporten användas för en framtida före-efter studie samt för att få en bild av nuläget. Dessu-tom kan materialet vara användbart för att peka ut de områden där det kan vara lämpligt att göra MM-åtgärder.

Avdelning/ar

Publiceringsår

Svenska

Publikation/Tidskrift/Serie