Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Learning from Childhood to Mature Adulthood: What makes people want to learn to learn and keep on learning?

Författare

  • Mina O'Dowd

Summary, in English

This article describes 35 individuals who have expressed an interest in taking university courses after retirement. Longitudinal data and individuals' own accounts are presented, in an effort to clarify the role that symbolic resources play in individuals' lives, for their capacity to construct their own identity, to function as social actors, and "to learn to learn". It is argued that their lives provide grounds to consider a re-conceptualisation of adult learning.

Avdelning/ar

Publiceringsår

2005

Språk

Engelska

Sidor

321-338

Publikation/Tidskrift/Serie

Compare

Volym

35

Issue

3

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Routledge

Ämne

  • Educational Sciences

Nyckelord

  • Sweden
  • symbolic resources
  • Identity
  • reflexivity
  • Mature adulthood

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 0305-7925