Byggnadsmaterial : uppbyggnad, tillverkning och egenskaper (2:a uppl.)

• Per Gunnar Burström

Summary, in Swedish

"Denna bok behandlar alla typer av byggnadsmaterial. Materialen behandlas kapitelvis där deras uppbyggnad, tillverkning och egenskaper beskrivs. Syftet är att skapa en grundläggande förståelse för materialens förtjänster och begränsningar. Denna kunskap kan användas vid t.ex. val av material i allmänhet, bedömning av egenskaper i samband med återvinning av material och materialval i samband med s.k. ekologiskt byggande.

Boken vänder sig i första hand till studenter på tekniska högskolorna men kan även vara till god hjälp för yrkesverksamma arkitekter och konsulter, entreprenörer, byggherrar samt förvaltare."

Bok

Studentlitteratur AB