Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Acquisition du francais parlé. Une comparaison entre apprenants formels et informels.

Författare

  • Suzanne Schlyter

Summary, in Swedish

Abstract in French

Dans cette étude, nous espérons pouvoir dégager certains phénomènes linguistiques qui s’acquièrent mieux en milieu scolaire, avec un enseignement des règles de grammaire etc., et d’autres phènomènes qui s’acquièrent mieux dans une situation d’acquisition non-guidée, avec un input riche et de bonnes occasions de dialogue parlé.

Avdelning/ar

Publiceringsår

2000

Språk

Franska

Publikation/Tidskrift/Serie

Andersen, H.L. & Hansen, A. B. (eds), 2000: Le francais parlé. Actes du colloque international, Université de Copenhague, du 29 au 30 octobre 1998

Dokumenttyp

Del av eller Kapitel i bok

Förlag

Museum Tusculanum Press

Ämne

  • Languages and Literature

Nyckelord

  • informal learners
  • formal learners
  • second language acquisition
  • French

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISBN: 87-7289-563-2