Får det lov att vara en dammsugare?

Summary, in Swedish

Inom försäljning av avancerade tekniska produkter och tjänster finns en relativt klar konsensus om vissa principer. Framför allt råder det enighet om att förståelsen av kundnyttan kommer i första hand. Man måste se processen från kundens perspektiv, och det måste finnas en klar och lättförståelig nytta för kunden. När det gäller god undervisning råder inte samma uppenbara konsensus. Det är inte självklart att studenten och dennas lärande ska sättas i första hand. Men i mångt och mycket har säljsituationen och undervisningssituationen stora likheter. Genom att studera principerna för avancerad teknisk försäljning, kan man motivera den typ av undervisning som fokuserar på studenten och studentens lärande.

[Host publication title missing]

Konferensbidrag