Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Historieämnets janusansikte

Författare

Redaktör

  • Roger Johansson
  • Anders Persson

Summary, in Swedish

Ett antologikapitel som behandlar hur man definiererar, identifierar och kvalificerar kunskapsutveckling i historia utifrån frågorna varför det är bra att läsa historia och vad en historiker kan som inte andra kan.

Avdelning/ar

Publiceringsår

2014

Språk

Svenska

Sidor

145-157

Publikation/Tidskrift/Serie

Vetenskapliga perspektiv på lärande, undervisning och utbildning i olika institutionella sammanhang : utbildningsvetenskaplig forskning vid Lunds universitet

Dokumenttyp

Del av eller Kapitel i bok

Förlag

Lund University

Ämne

  • History

Nyckelord

  • historiemedvetande
  • historia
  • kunskapsutveckling
  • fakta
  • tolkning
  • kognition

Aktiv

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISBN: 978-91-7473-862-9 (tryck)
  • ISBN: 978-91-7473-863-6 (pdf)