Återkoppling mellan lärare och studenter ur ett reglertekniskt perspektiv
Författare
Summary, in English
Studenterna behöver få konstruktiv feedback på sina prestationer för
att lärandet ska bli effektivt och lyckat. Återkoppling är även ett
centralt begrepp inom reglertekniken, där man med hjälp av feedback
kan få olika tekniska processer att bete sig på önskat sätt. Vi
ställer oss frågan om vilka insikter man kan nå genom att analysera
lärandesituationen ur ett reglertekniskt perspektiv.
Avdelning/ar
Publiceringsår
2006
Språk
Svenska
Publikation/Tidskrift/Serie
Pedagogiska inspirationskonferensen LTH
Volym
4
Fulltext
- Available as PDF - 123 kB
- Download statistics
Dokumenttyp
Konferensbidrag
Förlag
Lund University
Ämne
- Control Engineering
Nyckelord
- SoTL
Conference name
4:e pedagogiska inspirationskonferensen, 2006
Conference date
2006-06-01
Conference place
Lund, Sweden
Status
Published
ISBN/ISSN/Övrigt
- ISSN: 2003-377X
- ISSN: 2003-3761