Prenatal smoking exposure, measured as maternal serum cotinine, and children's motor developmental milestones and motor function: A follow-up study.

• Line Høgenhof Christensen
  • Birgit Bjerre Høyer
  • Henning Sloth Pedersen
  • Andrii Zinchuk
  • Bo A Jönsson
  • Christian Lindh
  • Dorte Wive Dürr
  • Jens Peter Bonde
  • Gunnar Toft

Summary, in English

Cohort studies have indicated an association between prenatal smoking exposure and children's motor difficulties. However, results are inconsistent and exposure is most often self-reported. Studies indicate that measurement of serum cotinine can result in a more accurate status of smoking exposure in comparison with self-report.

Sidor

NeuroToxicology