Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Neoliberal semiotic cycles and the political economy of educational policy

Författare

  • Francis Hult

Summary, in English

Drawing upon a discourse analysis of policy approach, it is shown that a 2013 Swedish government policy proposing semiprivatization of universities is not a radical departure from Swedish social democratic values about public institutions, but rather the current iteration of a longer neoliberal semiotic cycle in higher education.

Avdelning/ar

Publiceringsår

2014

Språk

Engelska

Dokumenttyp

Konferensbidrag

Ämne

  • Languages and Literature
  • Educational Sciences

Nyckelord

  • Educational policy
  • discourse
  • Sweden

Conference name

AAAL Annual Conference, 2014

Conference date

2014-03-22 - 2014-03-25

Conference place

Portland, United States

Status

Unpublished

Forskningsgrupp

  • Language, Cognition and Discourse@Lund (LCD@L)
  • Language Acquisition