Full electrification of Lund city bus traffic - A simulation study
Författare
Summary, in Swedish
Flexibla och ekonomiska system för eldrift av vägfordon är ett område med aktiv utveckling och forskning. Denna rapport tillämpar sådana system för drift av alla stadsbussar i Lund. En programvara
för simulering och ekonomisk optimering av sådana system har utvecklats och några systemkonstruktioner presenteras. Ett försök till realistiska kostnader och resultat uppskattningar av de viktigaste komponenterna presenteras. Alla bussar antas arbeta vid samma schema som i dag.
Under vissa antaganden visar det sig att dessa system är billigare än diesel och gas bussar förutom att de är tystare och utan lokala föroreningar.
för simulering och ekonomisk optimering av sådana system har utvecklats och några systemkonstruktioner presenteras. Ett försök till realistiska kostnader och resultat uppskattningar av de viktigaste komponenterna presenteras. Alla bussar antas arbeta vid samma schema som i dag.
Under vissa antaganden visar det sig att dessa system är billigare än diesel och gas bussar förutom att de är tystare och utan lokala föroreningar.
Avdelning/ar
Publiceringsår
2015
Språk
Engelska
Fulltext
Dokumenttyp
Rapport
Förlag
Department of Industrial Electrical Engineering and Automation, Lund Institute of Technology
Ämne
- Other Electrical Engineering, Electronic Engineering, Information Engineering
Nyckelord
- Electrification
- Conductive charging
- Inductive charging
- Slide in
- ERS
- Electric road systems
- Electric vehicles
- Public transport
- Buses
- Electric Buses
- Electric heat
- Range extender
- Trolley bus
Status
Published
Report number
7255
ISBN/ISSN/Övrigt
- CODEN:LUTEDX/TEIE