maj

Hedersdoktorerna Anna Breman & Martha Bailey föreläser om penningpolitiskt beslutsfattande respektive barnafödande och ojämlikhet i USA

30 maj 2024 13:00 till 14:15 | Föreläsning
Ekonomihögskolans hedersdoktorer 2024. Två foton.
Martha Bailey (t.v.) professor i nationalekonomi vid University of California, och Anna Breman, förste vice riksbankschef, föreläser på Ekonomihögskolan med anledning av att de promoveras till hedersdoktorer. Foto: Privat/UCLA samt Sandra Birgersdotter Ek

Välkommen till 2024 års hedersdoktorsföreläsning vid Ekonomihögskolan. Årets hedersdoktorer vid fakulteten, förste vice riksbankschefen Anna Breman och UCLA-professorn Martha Bailey ger varsin öppen föreläsning.

Om evenemanget

Plats:

Crafoordsalen, Holger Crafoords Ekonomicentrum, EC1, Tycho Brahes väg 1, 223 63 Lund
Karta

Inträde:

Gratis inträde

Målgrupp:

Anställda, allmänhet, studenter, företag och organisationer – alla som är intresserade av dagens ämnen. Välkomna!

Språk:

På engelska