IT-tjänster, support och driftinfo
Lunds universitet erbjuder ett antal elektroniska tjänster och resurser för att underlätta ditt arbete som student.
Nu behöver du byta ditt lösenord!
Av säkerhetsskäl behöver alla studenter och anställda på universitetet nu byta sina lösenord. Du behöver byta allra senast 13 december, men gör det gärna tidigare!
lu.se/losenord – information, guider och tips för byte av lösenord
Studentkonto
När du registreras som student vid Lunds universitet får du ett studentkonto, som bland annat ger dig tillgång till flera tjänster och program.
Studentkonto – ditt IT-konto på universitetet
Programvara
Universitetet erbjuder gratis nedladdning och licenser till många datorprogram du kan behöva i dina studier.
Uppkoppling och regler för datanätet
Som student på universitetet har du bland annat möjlighet att koppla upp dig på det trådlösa nätverket Eduroam, logga in på universitetets nätverk var du än befinner dig. För att få använda datanätet måste du följa de regler som finns.
Uppkoppling, trådlöst nätverk och VPN
Regler för användning av universitetets datanät
Support och driftinformation
IT-support
LU Servicedesk erbjuder support 08.00–16.00 helgfri måndag till fredag via självbetjäningsportalen, Zoom eller e-post.
Servicedesk kan däremot inte ta emot personliga besök.
LU Servicedesk
Självbetjäningsportal på support.lu.se
Servicedesk [at] lu [dot] se (Servicedesk@lu.se)
Du kan också få direkt support i vårt digitala mötesrum.
Läs mer på campusonline.lu.se
Driftinformation
Aktuell driftinformation – support.lu.se
Kontaktinformation
LU Servicedesk
Öppen mån–fre 08.00–16.00
servicedesk [at] lu [dot] se (servicedesk[at]lu[dot]se)
Du kan också få direkt support i vårt digitala mötesrum.
Läs mer på campusonline.lu.se
Driftinformation
www.support.lu.se