Öppet hus i Lund 9 mars 2024

Med utbildningsmässa, informationspass och guidade turer

Studentambassadör på mässa. Foto.

Öppet hus äger rum lördagen 9 mars i AF-borgen och Palaestra i Lund, och består av utbildningsmässa, informationspass och guidade bussrundturer och nationsvandringar.

Besöket är gratis och kräver ingen föranmälan.
Varmt välkommen!

Matilda Roijer, kommunikatör
matilda [dot] roijer [at] er [dot] lu [dot] se

Mobiltelefon: 070-817 99 14

Utbildningsmässa i AF-borgen kl. 10–15

På mässan möter du våra studenter, studievägledare och andra som kan svara på dina frågor om allt från våra utbildningar, antagning och pedagogiskt studentstöd till hur livet som student kan se ut, och hur du gör för att skaffa en bostad.

AF-borgen ligger i Lundagård mitt emot universitetshuset. Adressen är Sandgatan 2.

Träffa studenter från hela universitetet och ställ frågor om Lunds universitets utbildningar. Här finns också ämnesspecifika studievägledare som kan svara på utbildningsfrågor.

Plats: Stora salen, en trappa upp.

Studentlund, som är ett samarbete mellan kårer, nationer och Akademiska föreningen, finns på plats för att berätta om alla aktiviteter du kan engagera dig i utanför studierna. BoPoolen svarar på frågor om studentbostäder.

Plats: Foajén utanför Stora salen, en trappa upp.

Ställ frågor om studier och antagning till allmänna studievägledare, få information om utlandsstudier och pedagogiskt studentstöd.

Plats: Atén, bottenvåningen

AF-borgen i Lundagård. Foto.
AF-borgen.

Informationspass i Palaestra

På våra informationspass i Palaestras Hörsal får du veta mer om studieval, studentliv, internationella möjligheter och bostäder.

Palaestra ligger i Lundagård, nära AF-borgen. Adressen är Paradisgatan 4.

Studenter berättar hur det är att bo och läsa i Lund.

Föreläsningen är ca 20 minuter lång.

Lunds universitet har över 500 partneruniversitet i 70 länder runt om i världen. Vi berättar om vilka möjligheter som finns att åka på utbytesstudier eller göra din praktik utomlands.

Föreläsningen är ca 20 minuter lång.

Lyssna på information om skillnaden att läsa på program och fristående kurser. Och lär dig om antagning, urval och hur du ska söka till universitetet.

Föreläsningen är ca 20 minuter lång.

BoPoolen informerar om boende i Lund.

Byggnaden Palaestra. Foto.
Palaestra.

Nationsvandringar och bussrundturer

Mötesplats för alla rundturerna är utanför AF-borgen fem minuter innan utsatt tid. Biljetter krävs till alla rundturer och hämtas utanför Café Aten på bottenvåningen i AF-borgen.

Biljetterna släpps en timme före varje rundtur.

Rundturen varar cirka 45 minuter.

Studenter tar med dig till en nation där du får besöka en studentkorridor samt höra vad de har att erbjuda dig som student.

Vandringen varar cirka 45 minuter.

Hungrig eller fikasugen?

På Tegnérs matsalar (AF-borgen, nedervåningen) kan du köpa fika och lättare lunch. Restaurangen har öppet kl. 10.30–14.30.