Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Strategisk kommunikation: Tillämpad visuell kommunikation

Kurs 7.5 högskolepoäng

Beskrivning

Are you interested in developing your Visual Graphic Design skills in relation to Strategic Communication? Do you want to develop your understanding of the importance of the design process and design methods for the visual outcome? Then this is the course for you!

The aim of the course is to provide the student with theoretical knowledge and practical skills within applied visual communication. The first part of the course deals with the design process and different design methods for developing a visual product as well as design software and their application in different platforms and media. In the second part the student is given the opportunity to create an individual project within applied visual communication. Within the frame of the course, the student will be given the opportunity to form the project description in relation to educational background and professional interests.

The course is given at Campus Helsingborg.

Stängd för anmälan

Alla utbildningstillfällen

Kontakt

Studievägledare

Cecilia Nygren

Telefon: +46 42 35 65 95

E-post: studievagledare [at] isk [dot] lu [dot] se

Behörighet & urval

Förkunskapskrav

För tillträde till kursen krävs 60 högskolepoäng i ett samhällsvetenskapligt ämne eller motsvarande.

Muntlig och skriftlig språkfärdighet i engelska motsvarande Engelska 6/B från svenskt gymnasium är ett krav. Ekvivalering genomförs i enlighet med nationella riktlinjer. Generellt undantag för kravet på kunskaper i svenska medges för internationella studenter.
 

.

Urval

Platserna fördelas enligt följande: Betyg 20%, Högskoleprov 10% och antal tidigare högskolepoäng vid sista anmälningsdag (upp till 165) 70%.

Anmälan & antagning

Start Höstterminen 2022

Dagtid Helsingborg, heltid 100%

På engelska

Studieperiod

29 augusti 2022 - 28 september 2022

Ansökan

Stängd för anmälan

UrvalsgrupperHT 2022
Gymnasiebetyg utan komplettering (BI)20,88
Gymnasiebetyg med komplettering (BII)-
Högskoleprovet (HP)1,25

Totalt antal antagna

Höstterminen 2022 - 13 st

- (streck) = ingen antagen i gruppen
* (stjärna) = alla antagna i gruppen

Tabellen visar lägsta meritkrav/poäng på högskoleprovet som krävdes för aktuell termin. Siffrorna varierar beroende på bland annat antal sökande och antal platser. Läs mer om antagningspoäng.

Anmäl dig via antagning.se

Du anmäler dig till våra kurser och program på Antagning.se. Där kan du sedan följa din anmälan och kontrollera att dina meriter registrerats. Det är även där du loggar in för att svara på ditt antagningsbesked.

Läs mer om anmälan och antagning samt sista anmälningsdag på våra Studera-sidor

Antagning.se


Sen anmälan

Efter sista anmälningsdag stänger anmälan till alla utbildningar. De kurser och program som har platser kvar efter första urvalet kan öppna för sen anmälan efter att de första antagningsbeskeden publicerats. Dessa utbildningar är då märkta ”Öppen för sen anmälan” på Antagning.se. Detta gäller anmälan till vår-, sommar- och hösttermin.

Läs mer om sen anmälan här

Gör en sen anmälan på Antagning.se

Anmälnings- och studieavgifter för medborgare utanför EU/EES

Avgifterna gäller alltså inte dig som är medborgare i Sverige, något annat EU- eller ESS-land eller Schweiz. Läs vidare på https://antagning.se/sv/studier-pa-hogskoleniva/anmalnings--och-studieavgifter/

Anmälningsavgiften är 900 kronor. Studieavgiften för Strategisk kommunikation: Tillämpad visuell kommunikation är 12 500 SEK.