Företagsekonomi:Varumärken och varumärkesarbete i en dynamisk värld
Kurs 7.5 högskolepoäng
Beskrivning
Brands and branding have an extensive influence on, and entail large consequences for, today’s marketers, consumers and society as a whole.
This course provides knowledge of three major perspectives on brands and branding. During the course, the students will develop their analytical skills and ability to use key concepts, models and theories, both orally in case discussions and in written papers. The students will also learn how to practically apply the theoretical knowledge in solving real business problems. Additionally, the students will develop reflexivity – a competence sought by most employers and an essential skill of reflexive practitioners.
The course consists of three key theoretical modules, consisting of three sub-topics each, as well as practical, literature-based seminars:
Module 1 – Brand Management Perspective
- Brand orientation
- Corporate brand identity and image
- Brand equity
Module 2 – Consumer Perspective
- Cultural branding
- Consumer-brand relationships
- Collective consumer-brand phenomena
Module 3 – Critical Perspective
- Brand co-creation
- Brand madness
- Practical guide to brands
The course is given in English.
Read more about the course in the course syllabus.
Interview with course director Veronika Tarnovskaya on her research on the rebranding failure of GAP: https://fek.lu.se/en/news/corporate-rebranding-gone-wrong-the-gap-logo-…
Kursplan
Stängd för anmälan
Alla utbildningstillfällenKontakt
Företagsekonomiska institutionen
Besöksadress
Tycho Brahes väg 1, 223 63 Lund
Postadress
Box 7080, 220 07 Lund
https://www.ehl.lu.se/organisation/foretagsekonomiska-institutionen
Pernilla Honoré
Studievägledare
pernilla [dot] honore [at] fek [dot] lu [dot] se
Igor Plicanic
Studievägledare
igor [dot] plicanic [at] fek [dot] lu [dot] se
Behörighet & urval
Förkunskapskrav
Grundläggande behörighet samt 60 hp Företagsekonomi på grundnivå.
Urval
Anmälan & antagning
Start Vårterminen 2025
Dagtid Lund, deltid 50%
På engelska
Studieperiod
24 mars 2025 - 8 juni 2025
Ansökan
Stängd för anmälan
Urvalsgrupper | VT 2023 |
---|---|
Gymnasiebetyg utan komplettering (BI) | * |
Gymnasiebetyg med komplettering (BII) | - |
Högskoleprovet (HP) | * |
Totalt antal antagna
Vårterminen 2023 - 15 st
- (streck) = ingen antagen i gruppen
* (stjärna) = alla antagna i gruppen
Tabellen visar lägsta meritkrav/poäng på högskoleprovet som krävdes för aktuell termin. Siffrorna varierar beroende på bland annat antal sökande och antal platser. Läs mer om antagningspoäng.
Anmäl dig via antagning.se
Du anmäler dig till våra kurser och program på Antagning.se. Där kan du sedan följa din anmälan och kontrollera att dina meriter registrerats. Det är även där du loggar in för att svara på ditt antagningsbesked.
Läs mer om anmälan och antagning samt sista anmälningsdag på våra Studera-sidor
Sen anmälan
Efter sista anmälningsdag stänger anmälan till alla utbildningar. De kurser och program som har platser kvar efter första urvalet kan öppna för sen anmälan efter att de första antagningsbeskeden publicerats. Dessa utbildningar är då märkta ”Öppen för sen anmälan” på Antagning.se. Detta gäller anmälan till vår-, sommar- och hösttermin.
Anmälnings- och studieavgifter för medborgare utanför EU/EES
Avgifterna gäller alltså inte dig som är medborgare i Sverige, något annat EU- eller ESS-land eller Schweiz. Läs vidare på https://antagning.se/sv/studier-pa-hogskoleniva/anmalnings--och-studieavgifter/
Anmälningsavgiften är 900 kronor. Studieavgiften för Företagsekonomi:Varumärken och varumärkesarbete i en dynamisk värld är 15 000 SEK.