Meny

Javascript verkar inte påslaget? - Vissa delar av Lunds universitets webbplats fungerar inte optimalt utan javascript, kontrollera din webbläsares inställningar.
Du är här

Företagsekonomi:Varumärken och varumärkesarbete i en dynamisk värld

Kurs 7,5 högskolepoäng

Brands and branding have an extensive influence on, and entail large consequences for, today’s marketers, consumers and society as a whole.

 

This course provides knowledge of three major perspectives on brands and branding. During the course, the students will develop their analytical skills and ability to use key concepts, models and theories, both orally in case discussions and in written papers. The students will also learn how to practically apply the theoretical knowledge in solving real business problems. Additionally, the students will develop reflexivity – a competence sought by most employers and an essential skill of reflexive practitioners.

 

The course consists of three key theoretical modules, consisting of three sub-topics each, as well as practical, literature-based seminars:

Module 1 – Brand Management Perspective

  • Brand orientation
  • Corporate brand identity and image
  • Brand equity
     

Module 2 – Consumer Perspective

  • Cultural branding
  • Consumer-brand relationships
  • Collective consumer-brand phenomena
     

Module 3 – Critical Perspective

  • Brand co-creation
  • Brand madness
  • Practical guide to brands
     

The course is given in English.


Read more about the course in the course syllabus.

 

You can apply for this course in two different set of courses. As a Bachelor course in management 15 credits or as a Bachelor course and a degree project 30 credits. The latter is only open for students who also have Swedish eligibility. You can find more information here http://www.fek.lu.se/utbildning/kursutbud-och-schema/kurspaket-organisat... and here http://www.fek.lu.se/utbildning/kursutbud-och-schema/kurspaket-organisat....

 

Interview with course director Veronika Tarnovskaya on her research on the rebranding failure of GAP: https://fek.lu.se/en/news/corporate-rebranding-gone-wrong-the-gap-logo-case

Kontakt

Företagsekonomiska institutionen
Tycho Brahes väg 1, 223 63 Lund
Box 7080, 220 07 Lund

Josefina Backman

Studievägledare

+46 46 222 78 39

josefina [dot] backman [at] fek [dot] lu [dot] se

Pernilla Honoré

Studievägledare

+46 46 222 02 86

pernilla [dot] honore [at] fek [dot] lu [dot] se

Katarina Larsdotter Wendel

Studievägledare

+46 46 222 15 61

katarina [dot] larsdotter_wendel [at] stu [dot] lu [dot] se

Igor Plicanic

Studievägledare

+46 46 222 15 61

igor [dot] plicanic [at] fek [dot] lu [dot] se

Behörighet & urval

Förkunskapskrav

Grundläggande behörighet, företagsekonomi 1-60 hp vilket innebär grundkurs i företagsekonomi 1-30 hp FEKA90 eller motsvarande samt fortsättningskurs i företagsekonomi 31-60 hp (kurspaket) eller motsvarande.

Urval

Platserna fördelas enligt: Betyg: 20 %, Högskoleprov: 10 %, Akademiska meriter (APGR): 70 %.

Anmälan & antagning

Alla utbildningstillfällen

Start Vårterminen 2020

Studieperiod

Ansökan

Dagtid Lund, halvtid 50%

På engelska

24 mars 2020 - 7 juni 2020

Öppnas för anmälan 16 september 2019

Du anmäler dig till våra kurser och program på Antagning.se. Där kan du sedan följa din anmälan och kontrollera att dina meriter registrerats. Det är även där du loggar in för att svara på ditt antagningsbesked.

Läs mer om anmälan och antagning samt sista anmälningsdag på våra Studera-sidor

Antagning.se

Sen anmälan

Efter sista anmälningsdag stänger anmälan till alla utbildningar. De kurser och program som har platser kvar efter första urvalet kan öppna för sen anmälan efter att de första antagningsbeskeden publicerats. Dessa utbildningar är då märkta ”Öppen för sen anmälan” på Antagning.se. Detta gäller anmälan till vår-, sommar- och hösttermin.

Läs mer om sen anmälan här

Gör en sen anmälan på Antagning.se

 

 

 

Anmälnings- och studieavgifter för medborgare utanför EU/EES

Avgifterna gäller alltså inte dig som är medborgare i Sverige, något annat EU- eller ESS-land eller Schweiz. Läs vidare på https://www.antagning.se/sv/Ta-reda-pa-mer-/Anmalnings--och-studieavgifter/

Anmälningsavgiften är 900 kronor. Studieavgiften för Företagsekonomi:Varumärken och varumärkesarbete i en dynamisk värld är 12 500 SEK.

Box 117, 221 00 LUND
Telefon 046-222 00 00 (växel)
Telefax 046-222 47 20
lu [at] lu [dot] se

Fakturaadress: Box 188, 221 00 LUND
Organisationsnummer: 202100-3211
Om webbplatsen