Service Management, Retailing and Consumption - Masterprogram
Program 120 högskolepoäng · 2 år · Magisterexamen
Beskrivning
Masterprogrammet i service management är en unik möjlighet för dig som vill gå en ledarskapsutbildning på avancerad nivå med stark forskningsanknytning. I programmet förenas djup ämneskunskap om servicebranschen med en förståelse för de särskilda villkor som krävs för att organisera och leda en serviceorganisation.
När du söker till Masterprogrammet i service management väljer du en av fem inriktningar: Culture and Creativity Management, Retailing and Consumption, Supply Chain Management, Sustainable Service Management eller Service Management – Tourism. Undervisningen sker på engelska och vi antar studenter från hela världen.
Retailing and Consumption
Handeln genomgår omfattande förändringar med ett flertal utmaningar i form av digitalisering och ett ökande behov av att arbeta hållbart. Idag behöver chefer inom detaljhandeln förstå affärsidéer och strategier från nya perspektiv. I specialiseringen ”Retailing and consumption” får du förståelse för de specifika förutsättningarna och utmaningarna för detaljhandeln i ett digitaliserat samhälle och en djupare förståelse för samtida konsumentkultur.
Specialkurserna täcker frågor som i) digitaliseringen av detaljhandelsmarknadsföring, ii) strategiska och kritiska frågor inom detaljhandel och platsutveckling, iii) hur man bedriver marknadsföring på sociala medier och iv) hur man förstår konsumenter och konsumtion.
Utbildningsplan
Öppen för anmälan
Alla utbildningstillfällenKontakt
Programansvarig
Elin Bommenel
E-post: elin [dot] bommenel [at] ses [dot] lu [dot] se
Masterkoordinator
Britta Persson
E-post: master [at] ses [dot] lu [dot] se
Behörighet & urval
Förkunskapskrav
För tillträde till programmet krävs motsvarande en svensk kandidatexamen med ett av följande områden: samhällsvetenskap, företagsekonomi (inkluderande minst 90 hp i ett av dessa områden) eller motsvarande.
Engelska 6/B
Urval
Anmälan & antagning
Start Höstterminen 2025
Dagtid Helsingborg, heltid 100%
På engelska
Studieperiod
1 september 2025 - 6 juni 2027
Ansökan
Sista ansökningsdag 2025-01-15
Anmäl dig via antagning.se
Du anmäler dig till våra kurser och program på Antagning.se. Där kan du sedan följa din anmälan och kontrollera att dina meriter registrerats. Det är även där du loggar in för att svara på ditt antagningsbesked.
Läs mer om anmälan och antagning samt sista anmälningsdag på våra Studera-sidor
Sen anmälan
Efter sista anmälningsdag stänger anmälan till alla utbildningar. De kurser och program som har platser kvar efter första urvalet kan öppna för sen anmälan efter att de första antagningsbeskeden publicerats. Dessa utbildningar är då märkta ”Öppen för sen anmälan” på Antagning.se. Detta gäller anmälan till vår-, sommar- och hösttermin.
Anmälnings- och studieavgifter för medborgare utanför EU/EES
Avgifterna gäller alltså inte dig som är medborgare i Sverige, något annat EU- eller ESS-land eller Schweiz. Läs vidare på https://antagning.se/sv/studier-pa-hogskoleniva/anmalnings--och-studieavgifter/
Anmälningsavgiften är 900 kronor. Studieavgiften för Service Management, Retailing and Consumption - Masterprogram är 250 000 SEK.
Viktig information till dig som ska söka ett program på avancerad nivå (master eller magister)
När du söker till ett masterprogram kan det finnas särskilda instruktioner eller extra dokument som ska skickas in med ansökan. För att vara säker på att din ansökan blir komplett, vill vi att du även läser den mer specifika ansökningsinformationen på programsidan på vår internationella webbplats. Det är till exempel vanligt att du ombeds skicka in ett statement of purpose, ett CV eller ett rekommendationsbrev.
Läs detaljerade instruktioner om att ansöka till master