Företagsekonomi: Strategisk marknadsföring
Kurs 6 högskolepoäng
Beskrivning
Perspektiven som används i denna breddningskurs i marknadsföring är högaktuella i såväl teori som praktik och har ett strategiskt ledningsperspektiv där hela organisationens förutsättningar måste beaktas.
Kursen ger såväl teoretisk kunskap om aktuella forskningsfrågor inom marknadsföring som praktiska kunskaper i implementering av marknadsföringsstrategier. Studenterna utvecklar genom kursen även ett självständigt och kritiskt förhållningssätt till nya marknadsföringstrender.
Kursens innehåll är relevant för alla typer av företagsekonomer, oavsett om du kommer att arbeta som marknadsförare eller ej, eftersom strategiska marknadsföringsfrågor som berör hela företaget och organisationen behandlas under kursen.
Kursen är en del av vårt kurspaket Företagsekonomi fortsättningskurs 31-60 hp och kan inte sökas ensam.
Kursplan
Stängd för anmälan
Alla utbildningstillfällenKontakt
Företagsekonomiska institutionen
Besöksadress
Tycho Brahes väg 1, 223 63 Lund
Postadress
Box 7080, 220 07 Lund
https://www.ehl.lu.se/organisation/foretagsekonomiska-institutionen
Pernilla Honoré
Studievägledare
pernilla [dot] honore [at] fek [dot] lu [dot] se
Igor Plicanic
Studievägledare
igor [dot] plicanic [at] fek [dot] lu [dot] se
Behörighet & urval
Förkunskapskrav
Grundläggande behörighet samt grundkurs i företagsekonomi FEKA90 1-30 hp eller motsvarande.
Urval
Anmälan & antagning
Start Höstterminen 2024
Dagtid Lund, deltid 50%
På svenska
Studieperiod
2 september 2024 - 20 oktober 2024
Ansökan
Kan enbart ansökas som en del av ett kurspaket.
Start Vårterminen 2025
Dagtid Lund, deltid 50%
På svenska
Studieperiod
20 januari 2025 - 12 mars 2025
Ansökan
Kan enbart ansökas som en del av ett kurspaket.
Anmäl dig via antagning.se
Du anmäler dig till våra kurser och program på Antagning.se. Där kan du sedan följa din anmälan och kontrollera att dina meriter registrerats. Det är även där du loggar in för att svara på ditt antagningsbesked.
Läs mer om anmälan och antagning samt sista anmälningsdag på våra Studera-sidor
Sen anmälan
Efter sista anmälningsdag stänger anmälan till alla utbildningar. De kurser och program som har platser kvar efter första urvalet kan öppna för sen anmälan efter att de första antagningsbeskeden publicerats. Dessa utbildningar är då märkta ”Öppen för sen anmälan” på Antagning.se. Detta gäller anmälan till vår-, sommar- och hösttermin.
Anmälnings- och studieavgifter för medborgare utanför EU/EES
Avgifterna gäller alltså inte dig som är medborgare i Sverige, något annat EU- eller ESS-land eller Schweiz. Läs vidare på https://antagning.se/sv/studier-pa-hogskoleniva/anmalnings--och-studieavgifter/
Anmälningsavgiften är 900 kronor. Studieavgiften för Företagsekonomi: Strategisk marknadsföring är 12 000 SEK.