Business Administration: Global Strategic Marketing
Kurs 7.5 högskolepoäng
Beskrivning
This course provides an in-depth study of the nature and determinants of the behavior of organizations in relation to their marketing activities in a global environment. The purpose of this course is to provide a comprehensive understanding of the cultural, social, legal, political and strategic dimensions of the global marketplace. Using the "strategy tripod" -- analyzing strategy from the industry-, institution- and resource-based views - students will also explore what determines the success or failure of firms around the globe. The dicussions will focus on subject areas such as attitudes, perceptions, preferences and buyer/seller behavior in a blobal marketplace. In addition, this course inverstigates various promotional tools used in the communication mix, such as advertising, sales promotion and publicity, to sell products and services. Concepts include: advertising planning processes, determining advertising and promotional goals and objectives, control and evaluation of advertising and promotional programs, and regulatory issues.
Kursplan
Öppen för anmälan
Alla utbildningstillfällenKontakt
Företagsekonomiska institutionen
Besöksadress
Tycho Brahes väg 1, 223 63 Lund
Postadress
Box 7080, 220 07 Lund
Behörighet & urval
Förkunskapskrav
Grundläggande behörighet samt Företagsekonomi 30 hp på grundnivå.
Urval
Anmälan & antagning
Start Höstterminen 2023
Dagtid Lund, deltid 50%
På engelska
Studieperiod
28 augusti 2023 - 26 oktober 2023
Ansökan
Stängd för anmälan
Urvalsgrupper | HT 2023 |
---|---|
Gymnasiebetyg utan komplettering (BI) | * |
Gymnasiebetyg med komplettering (BII) | * |
Högskoleprovet (HP) | * |
Totalt antal antagna
Höstterminen 2023 - 25 st
- (streck) = ingen antagen i gruppen
* (stjärna) = alla antagna i gruppen
Tabellen visar lägsta meritkrav/poäng på högskoleprovet som krävdes för aktuell termin. Siffrorna varierar beroende på bland annat antal sökande och antal platser. Läs mer om antagningspoäng.
Start Vårterminen 2024
Dagtid Lund, deltid 50%
På engelska
Studieperiod
15 januari 2024 - 19 mars 2024
Ansökan
Sista ansökningsdag 2023-10-16
Urvalsgrupper | VT 2023 |
---|---|
Gymnasiebetyg utan komplettering (BI) | 15,53 |
Gymnasiebetyg med komplettering (BII) | 19,71 |
Högskoleprovet (HP) | * |
Totalt antal antagna
Vårterminen 2023 - 20 st
- (streck) = ingen antagen i gruppen
* (stjärna) = alla antagna i gruppen
Tabellen visar lägsta meritkrav/poäng på högskoleprovet som krävdes för aktuell termin. Siffrorna varierar beroende på bland annat antal sökande och antal platser. Läs mer om antagningspoäng.
Anmäl dig via antagning.se
Du anmäler dig till våra kurser och program på Antagning.se. Där kan du sedan följa din anmälan och kontrollera att dina meriter registrerats. Det är även där du loggar in för att svara på ditt antagningsbesked.
Läs mer om anmälan och antagning samt sista anmälningsdag på våra Studera-sidor
Sen anmälan
Efter sista anmälningsdag stänger anmälan till alla utbildningar. De kurser och program som har platser kvar efter första urvalet kan öppna för sen anmälan efter att de första antagningsbeskeden publicerats. Dessa utbildningar är då märkta ”Öppen för sen anmälan” på Antagning.se. Detta gäller anmälan till vår-, sommar- och hösttermin.
Anmälnings- och studieavgifter för medborgare utanför EU/EES
Avgifterna gäller alltså inte dig som är medborgare i Sverige, något annat EU- eller ESS-land eller Schweiz. Läs vidare på https://antagning.se/sv/studier-pa-hogskoleniva/anmalnings--och-studieavgifter/
Anmälningsavgiften är 900 kronor. Studieavgiften för Business Administration: Global Strategic Marketing är 12 500 SEK.