Studievägledning för specifika program och kurser

Förutom universitetets allmänna studievägledning finns även ämnesinriktade studievägledare på de flesta av institutionerna.

Institutionernas studievägledare kan du kontakta om du har frågor om ett visst program eller en kurs. Det kan till exempel röra sig om behörighetskrav, tillgodoräknande av kurser, studieuppehåll eller att skjuta upp studiestarten.

Via länkarna nedan hittar du information om studievägledning vid varje fakultet och dess institutioner. Länkarna leder till fakulteternas externa webbplatser.

Lunds universitet
046-222 00 00 (växel)
lu [at] lu [dot] se (lu[at]lu[dot]se)