maj

Träffa 2024 års hedersdoktorer inom naturvetenskap och teknik!

30 maj 2024 09:30 till 11:30 | Seminarium
Porträttfoton av Naturvetenskapliga fakultetens hedersdoktorer 2024, Harriet Bulkeley och R. Michael Rich, samt LTH:s hedersdoktorer 2024, Björn Liljeqvist, Sabeth Verpoorte och Eva Lindroth.
Naturvetenskapliga fakultetens hedersdoktorer 2024 (övre raden): Harriet Bulkeley och R. Michael Rich, samt LTH:s hedersdoktorer 2024 (undre raden): Björn Liljeqvist, Sabeth Verpoorte och Eva Lindroth.

På årets seminarium får du lära dig om framgångsrik studieteknik och ta del av de senaste genombrotten inom utforskningen av vintergatans gåtor. Du får inblick i den banbrytande attosekundfysiken, ett område som tilldelades Nobelpriset i fysik förra året. En av hedersdoktorerna berättar om miljöstyrning med fokus på klimatförändringar, en annan om varför vetenskapen är fantastisk. Anmäl dig här!

Om evenemanget

Plats: