Hitta forskning och forskare

FemtoMAX beamline vid Max IV. Foto: Kennet Ruona.

I vår forskningsportal kan du fördjupa dig i spännande forskning. Hitta forskare, forskningsoutput, projekt och enheter. Upptäck även hur vår forskning är knuten till FN:s globala mål 2030.

Forskningsportalen

I Lunds universitets forskningsportal kan du söka efter:

• Aktiva forskare och doktorander inom universitetets alla ämnesområden
  • Forskningsoutput, till exempel publikationer
  • Forskningsprojekt
  • Forskningsinfrastrukturer
  • Forskningsenheter

Lunds universitets forskningsportal

Press

E-post: press [at] kommunikation [dot] lu [dot] se (press[at]kommunikation[dot]lu[dot]se)

Frågor om forskningsportalen

Hanna Voog
Bibliotekarie
hanna [dot] voog [at] ub [dot] lu [dot] se (hanna[dot]voog[at]ub[dot]lu[dot]se)

Forskning och FN:s globala mål 2030

Våra forskare bidrar till samtliga 17 globala mål för hållbar utveckling. Klicka på ett mål för att utforska hur våra forskare, forskningsoutput, projekt och enheter aktivt stödjer och främjar de globala målen. Länkarna går till forskningsportalen.