Strategisk kommunikation: Varumärkeskultur
Kurs 7.5 högskolepoäng
Beskrivning
Är du intresserad av att lära dig och förstå mer om varumärkeskultur? Vill du diskutera och reflektera över varumärken som kulturartiklar? Vill du utveckla din kunskap om varumärkens visuell identitet i förhållande till historiska och sociokulturella förändringar i samhället? Då är det här kursen för dig!
Kursens syfte är att ge studenten teoretisk kunskap om varumärkeskultur. I kursen kartlägger vi utvecklingen av varumärken i relation till historiska och sociokulturella förändringar i samhället. Kursens tonvikt ligger på varumärken som produkter inom både konsumentkulturer och visuella kulturer.
Kursen ges på Campus Helsingborg.
Kursplan
Stängd för anmälan
Alla utbildningstillfällenKontakt
Studievägledare
Cecilia Axwinge
Telefon: +46 42 35 65 95
E-post: studievagledare [at] isk [dot] lu [dot] se
Behörighet & urval
Förkunskapskrav
För tillträde till kursen krävs fullgjorda kursfordringar om 60 högskolepoäng i samhällsvetenskapligt ämne eller motsvarande.
Muntlig och skriftlig språkfärdighet i engelska motsvarande Engelska 6/B från svenskt gymnasium är ett krav. Ekvivalering genomförs i enlighet med nationella riktlinjer. Generellt undantag för kravet på kunskaper i svenska medges för internationella studenter.
Urval
Anmälan & antagning
Start Höstterminen 2024
Dagtid Helsingborg, heltid 100%
På engelska
Studieperiod
2 oktober 2024 - 31 oktober 2024
Ansökan
Stängd för anmälan
Urvalsgrupper | HT 2024 |
---|---|
Gymnasiebetyg utan komplettering (BI) | * |
Gymnasiebetyg med komplettering (BII) | - |
Högskoleprovet (HP) | * |
Totalt antal antagna
Höstterminen 2024 - 16 st
- (streck) = ingen antagen i gruppen
* (stjärna) = alla antagna i gruppen
Tabellen visar lägsta meritkrav/poäng på högskoleprovet som krävdes för aktuell termin. Siffrorna varierar beroende på bland annat antal sökande och antal platser. Läs mer om antagningspoäng.
Anmäl dig via antagning.se
Du anmäler dig till våra kurser och program på Antagning.se. Där kan du sedan följa din anmälan och kontrollera att dina meriter registrerats. Det är även där du loggar in för att svara på ditt antagningsbesked.
Läs mer om anmälan och antagning samt sista anmälningsdag på våra Studera-sidor
Sen anmälan
Efter sista anmälningsdag stänger anmälan till alla utbildningar. De kurser och program som har platser kvar efter första urvalet kan öppna för sen anmälan efter att de första antagningsbeskeden publicerats. Dessa utbildningar är då märkta ”Öppen för sen anmälan” på Antagning.se. Detta gäller anmälan till vår-, sommar- och hösttermin.
Anmälnings- och studieavgifter för medborgare utanför EU/EES
Avgifterna gäller alltså inte dig som är medborgare i Sverige, något annat EU- eller ESS-land eller Schweiz. Läs vidare på https://antagning.se/sv/studier-pa-hogskoleniva/anmalnings--och-studieavgifter/
Anmälningsavgiften är 900 kronor. Studieavgiften för Strategisk kommunikation: Varumärkeskultur är 14 375 SEK.