Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Svenska för invandrare på distans – en jämförande studie mellan distansstuderande och studerande med lärare på plats inom Kriminalvården

Författare

  • Anja Edvardsson

Summary, in Swedish

Detta är både en kvantitativ och en kvalitativ studie av distansundervisningsformen inom Kriminalvårdens Lärcentrummodell. Undersökningen består av en enkätdel, som syftar till att ta reda på de studerandes attityder till undervisningsformen. Det framkommer av sammanställningen att de som har distansundervisning är något mer negativa än de som har lärare på plats. Den andra delen består av statistik. Dels jämförs Kriminalvårdens statistik över avbrott med Skolverkets, dels jämförs statistik över avbrott och betyg mellan de olika undervisningsformerna inom Kriminalvården. Det visar sig vara högst marginella skillnader och att de som har distansundervisning har något högre betyg och lägre avbrottsfrekvens på högre nivåer.

Publiceringsår

2010

Språk

Svenska

Dokumenttyp

Examensarbete för kandidatexamen

Ämne

  • Languages and Literatures

Nyckelord

  • Skolverket
  • Kriminalvården
  • Svenska som andraspråk
  • statistik
  • SFI
  • distansundervisning
  • attityder

Handledare

  • Marit Julien (Universitetslektor)