Svenska för invandrare på distans – en jämförande studie mellan distansstuderande och studerande med lärare på plats inom Kriminalvården
Författare
Summary, in Swedish
Detta är både en kvantitativ och en kvalitativ studie av distansundervisningsformen inom Kriminalvårdens Lärcentrummodell. Undersökningen består av en enkätdel, som syftar till att ta reda på de studerandes attityder till undervisningsformen. Det framkommer av sammanställningen att de som har distansundervisning är något mer negativa än de som har lärare på plats. Den andra delen består av statistik. Dels jämförs Kriminalvårdens statistik över avbrott med Skolverkets, dels jämförs statistik över avbrott och betyg mellan de olika undervisningsformerna inom Kriminalvården. Det visar sig vara högst marginella skillnader och att de som har distansundervisning har något högre betyg och lägre avbrottsfrekvens på högre nivåer.
Avdelning/ar
Publiceringsår
2010
Språk
Svenska
Fulltext
- Available as PDF - 449 kB
- Download statistics
Dokumenttyp
Examensarbete för kandidatexamen
Ämne
- Languages and Literatures
Nyckelord
- Skolverket
- Kriminalvården
- Svenska som andraspråk
- statistik
- SFI
- distansundervisning
- attityder
Handledare
- Marit Julien (Universitetslektor)