Homosex and the city
Författare
Redaktör
- Richard Ek
- Johan Hultman
Summary, in Swedish
Boken behandlar hur platser idag paketeras och marknadsförs i syfte att attrahera besökare, företag och invånare. Bokens övergripande tema är platsens produktion och konsumtion: hur, var, när, varför och av vem? Boken kan ses som en handledning i platsens produktgörande, men är i första hand en kritisk och reflekterande diskussion om hur vårt förhållningssätt till omvärlden påverkas när platser blir kommersiella produkter.
I kapitlet diskuteras hur en specifik typ av sexualitet - (manlig) homosexualitet - kan användas som ett strategiskt verktyg för att göra en urban miljö attraktiv.
I kapitlet diskuteras hur en specifik typ av sexualitet - (manlig) homosexualitet - kan användas som ett strategiskt verktyg för att göra en urban miljö attraktiv.
Avdelning/ar
Publiceringsår
2007
Språk
Svenska
Sidor
37-54
Publikation/Tidskrift/Serie
Plats som produkt. Kommersialisering och paketering
Dokumenttyp
Del av eller Kapitel i bok
Förlag
Studentlitteratur AB
Ämne
- Social Sciences Interdisciplinary
Nyckelord
- kommersialisering
- städer
- homosexualitet
- platsutveckling
- det rosa kapitalet
- Place marketing/platsmarknadsföring
Status
Published
ISBN/ISSN/Övrigt
- ISBN: 978-91-44-04598-6