Forskningens betydelse för undervisningen – ett diskussionsunderlag
Författare
Summary, in Swedish
Kan man i forskningsdominerade miljöer bättre än idag utnyttja sin närhet till (och kunskap om) de egna forskningsprocesserna då man planerar undervisningen? Hur ska undervisningsdominerade högskolemiljöer hämta inspiration till sin undervisning från forskningen i det egna ämnet? Hur ska individuella lärare orientera sin undervisning visavi sin forskning under karriären? Och sist men inte minst; vad är bäst för studenternas lärande, och för samhället i stort?
Publiceringsår
2006
Språk
Svenska
Publikation/Tidskrift/Serie
[Host publication title missing]
Länkar
Dokumenttyp
Konferensbidrag
Förlag
Lunds Tekniska Högskola
Ämne
- Educational Sciences
- Natural Sciences
Nyckelord
- SoTL
Conference name
LTHs 4:e pedagogiska inspirationskonferens, 2006
Conference date
2006-06-01 - 2006-06-01
Conference place
Lund, Sweden
Status
Published